maandag 9 augustus 2010

Wat ligt er op mijn bureau?

Lenie van de weblog @home@44 wierp mij het stokje "wat ligt er op mijn bureau" toe. Al een paar weken geleden maar toen gingen we bijna op vakantie en was mijn bureau net helemaal opgeruimd. En na de vakantie vliegen de dagen voorbij, gevuld met andere zaken dan naaien.

Maar zo langzamerhand begint het naaien weer op te starten en zal ik een van de projecten die nog liggen te wachten op moeten gaan pakken. Hier kun je zien hoe de indeling van mijn werkkamer is. Toen (2007) nog helemaal kaal en leeg zo net na het schilderen. Ik heb dus een grote kniptafel op stahoogte. Daar liggen altijd 2 stapeltjes met patronen, stoffen, half geknipte kledingstukken etc. Nu ligt er vooral tricot. Voor een wikkeljurk voor Quinty, een proefjurk voor mij (nageknipt van een goed zittende andere jurk), een shirt voor Mink en verder een stuk gordijn en wat restjes van andere projecten. De jurk voor Quinty wilde ik in de vakantie tekenen en knippen maar ondanks de relaxte 3 weken is het er niet van gekomen.

Daaronder een foto van de naaitafel met mijn naaimachine. Ook op die tafel stapeltjes met spullen. Linksachterin een grote stapel met 'te vermaken kledingstukken'. Die stapel wordt alleen maar groter, zelden kleiner.
Vooraan een stapeltje stoffen (onder het mandje) omdat ik de hoes voor mijn locker in stukken heb geknipt en er nog een nieuwe hoes voor wil maken. In het mandje zelf zitten wat leuke stukjes tricot. De echt kleine stukjes dan, de rest van de restlappen berg ik ergens anders op.

Dan de andere kant van mijn kamer. Tegen de muur de strijkplank die ook als aflegruimte gebruikt wordt. 2 lappen stof erop waar mijn beide dochters knuffelolifanten van aan het maken zijn. En verder 2 dozen met bandjes omdat ik geschikte stukjes zocht om de hoes van gister mee te versieren. Op het bureau de PC, die bijna altijd aan staat als ik in deze kamer ben. En daarnaast mijn lockmachine.

De foto eronder toont een typisch Joozz project. Ik heb vele meters parachute achtige stof gekocht om 'Good Intentions Bags' van te maken. 8 liggen er geknipt klaar, tenminste de tas, de cirkels die erop moeten nog niet. En toen had ik geen zin meer. In de kast liggen nog vele meters van dit soort stof te wachten op een overactief moment van mij om verder te gaan met dit project (en wat moet ik dan met al die tassen, toch maar een webshop beginnen misschien).

Bovenaan 2 randen van de haaktop. Hoeft alleen nog maar een shirt aan gezet te worden. Maar het is eigenlijk helemaal geen weer voor topjes dus is er geen motivatie om ze in elkaar te zetten. De onderste heb ik zorgvuldiger gehaakt (en als 2e) en is duidelijk mooier geworden.

Dan het borduurtje van het geboortekaartje van Mink. Ik had een shirtje met dit plaatje voor hem gemaakt maar dat was al te klein toen ik het gaf. Een 2e is al weken in de maak.

Goed ... dat ligt er dus zoal op mijn bureau. Dan is er op mijn bureau nog niets te vinden voor de gastendoekjes swap en de Super Zoete swap van het Craftyswap Forum waar ik me voor ingeschreven heb. En de 2 kussenhoezen die ik moet maken voor de eetkamerstoelen.

Maandag 16 aug. gaan de kinderen weer naar school ... dan begint dus eigenlijk mijn vakantie :-).

Ik vond het heel erg leuk om dit stokje op te vangen. Dank je wel Lenie voor het toewerpen. Ik gooi het stokje nu graag op naar Gerhilde van 'Made by mama'. Ik vind het zo leuk om te zien hoe afwisselend de dingen zijn die zij maakt (en ik ben nogal verliefd op de zilverkleurige El Porto tas die zij maakte). Ik hoop dat zij nu wil vertellen wat er zoal op haar bureau ligt.

1 opmerking:

  1. Hoi Josette,
    Bedankt voor je stokje! Eerst foto's nemen en dan zal ik er over bloggen.
    Ook bedankt voor je reactie, altijd leuk om te horen.'
    Groetjes Gerhilde

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette