woensdag 14 december 2011

Een watervalhalsshirt

Wat een woord, watervalhalsshirt. Een shirt met extra stof aan de bovenkant zodat hij mooi soepel naar beneden valt. Tja, als een waterval dus.

Dit shirt is van ontzettende flubberstof gemaakt. Daardoor valt de hals erg mooi maar deze stof is voor de rest van het shirt niet helemaal ideaal.
Het patroon komt uit het blad My Image winter 2011/2012. Op Sancho werd lovend geschreven over dit patroon en kwam er meteen de tip bij om het beleg aan het voorpand met 5 cm te verlengen. Dat is denk ik een hele goede tip, ik heb het meteen gedaan en hij valt inderdaad mooi.

Ik heb maat 38 gemaakt maar voor de bovenkant maak ik volgende keer een maat 36, hij valt nogal ruim op de schouders en onder de oksels. Dan laat ik hem naar mijn heupen toe naar maat 38 uitlopen. Ook heb ik het shirt wat langer gemaakt, dat past beter bij mijn figuur.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind de stof er wel erg mooi uit zien!!Het flubberige zie je niet op de foto....Leuk shirt dus;)
    En volgende keer met al je aanpassingen zal het vast nog meer naar je zin zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook een mooi shirt. Nog een foto van het shirt op het model??

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldige stof voor een geweldig patroon! veel plezier met dragen

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette