zaterdag 3 december 2011

Vrolijke jurk

Eerst kocht ik stof om een jas van te maken. Omdat ik bang was dat ik te weinig stof had kocht ik er nog een meter bij. Die bleek een andere ondergrond kleur te hebben dan de eerste stof die ik kocht (en ik had de 1e keer al genoeg stof gekocht).
Toen kocht ik een patroon voor een jurk voor Jajeri zodat ik de stof toch kon gebruiken. Maar het was te weinig stof voor dit patroon.
En pakte ik maar weer gewoon het patroon van Muriel, een mouwloze jurk van Farbenmix die ik al eerder gemaakt heb (nog voor het blogtijdperk).
Nu moet ik dus nog weer stof kopen voor bij het patroon. Zo blijf ik tenminste wel lekker bezig.
Ik heb maat 146/152 getekend, maar wel met lengte 122/128 zodat het meer als tuniek valt dan als jurk. Deze jurk valt best smal, hij past Jajeri nog maar net. Ik heb er dit keer geen beleggen in gemaakt maar tot de taille de jurk gevoerd. Nog best lastig omdat er middenachter in rits in zit en ik toch de volgorde van het maken van een jurk met belegjes wilde aanhouden. Uiteindelijk zit het allemaal best ok gelukkig.

Er staan 3 borduurtjes op de jurk. Allemaal uit de serie Alstervergnugen van Luzia Pimpinella.

Op de foto staat ook Sanne, de dochter van Willie. De dames zijn heerlijk samen aan het kleien en maken voor iedereen in huis de mooiste ijsjes.

2 opmerkingen:

  1. zo lief,,,, de meisjes en het jurkje... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk! En met zo'n zelfde ijsmachine is hier in huis ook al heel wat uurtjes gespeeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette